Aftrap IF1

Omdat het Tommy Hilfiger onderzoek nu zo ver afgerond is dat ik kan beginnen met mijn eerste Individual Focus, ben ik even met Hester gaan overleggen over hoe nu verder.

We hebben het over het project gehad en over mijn leerdoelen. Voor deze IF zijn deze:

1. Als concept designer wil ik een vernieuwend concept voor een bestaand product realiseren zodat de klant of gebruiker hier met andere ogen naar zal kijken en er meer gebruik van zal maken.

Dit leerdoel valt binnen de tegel: Concept Design

2. Als wil ik experience designer wil ik technische ontwikkelingen vertalen naar klantvriendelijke designs die door iedereen gebruikt kunnen worden zodat de klant verrast zal worden en van het product gebruik zal maken.

Dit leerdoel valt binnen de tegel: Experience Design

3. Als promotor wil ik de etalage van de toekomst realiseren zodat de klant eerder geneigd is hiernaar te kijken, er interactie mee te hebben en als uiteindelijke doel, de winkel in zal stappen.

Dit leerdoel valt binnen de tegel: Promotion

 

Hester raadde me aan om voor deze IF een andere begeleider te zoeken dan Remco, omdat iemand anders me misschien beter kan begeleiden bij de leerdoelen die ik voor deze IF gesteld heb. Vanmiddag ga ik op zoek naar die persoon.

Naast het voorstellen van een nieuwe begeleider heeft Hester me ook het boek Delft Design Guide aangeraden, dus deze ben ik gaan lezen in de Saxion bibliotheek. Daarnaast heb ik kopieën gemaakt van de belangrijkste pagina’s zodat ik ze thuis nogmaals over kan lezen.

 

 

UPDATE: Ik ben aangeschoven bij de groep van Bob Jan Ten Cate. Hij zal me helpen bij de uitvoering van de IF bij de Tommy Hilfiger Opdracht.

Geef een reactie

