Get your facts straight!

Na het gesprek met Hester heb ik ook een afspraak gemaakt met Rob, om nog eens goed duidelijk te krijgen hoe ik het beste kan omgaan met mijn leerdoelen.

Van Rob kreeg ik de goede tip mijn leerdoelen, voor mezelf, op een manier te formuleren waarin het niet alleen duidelijk wordt wanneer ik vind dat ik deze heb behaald, maar ook HOE ik deze behaald heb. Dit door een schaal te maken van net wel gehaald tot excellent behaald.
Daarnaast raadde hij me aan meerdere beoordelaars te zoeken voor ieder project, omdat de drie leerdoelen natuurlijk ook in andere vakgebieden liggen. Duidelijk!

Een voorbeeld van hoe ik de leerdoelen het beste kan benaderen: één van de leerdoelen uit het PVA van de tweede IF.

“(2)Als wil ik content designer wil ik 1 of 2 recepten vertalen naar te verfilmen scripts en storyboards zodat de klant een helder beeld krijgt van het product dat ik wil gaan maken.
Dit leerdoel valt binnen de tegel: Content design”

De gedetailleerdere omschrijving was als volgt:

“Om aan deze stap te beginnen, moet stap 1 zo goed als afgerond zijn. Dan kan ik gaan schrijven aan de scripts en storyboards om zo in een zo vlot mogelijke tijd een goed product te kunnen filmen. Deze stap is voor mij voltooid als ik een duidelijk script heb waarmee ik kan beginnen met filmen.”

Maar kan ik beter formuleren als:

Dit leerdoel is behaald als er een script is welke alleen ik begrijp en waarmee alleen ik kan filmen.
Dit leerdoel is goed behaald als er een script is welke iedere filmmaker begrijpt en meteen mee aan de slag kan. Ook is er een storyboard gemaakt dat helpt voor de edit.
Dit leerdoel is excellent behaald als er een duidelijk script is dat alle mogelijke informatie bevat en er een bewegend storyboard gemaakt is.

 

Op deze manier zal ik alle gestelde leerdoelen bekijken en zo een duidelijk beeld krijgen van waar ik naar toe wil en wat me nog te doen staat.

De documenten:
nieuwe-omschrijving-leerdoelen-if-1

nieuwe-omschrijving-leerdoelen-if2

Geef een reactie

