Filmen IF2

Lights, camera, action!

Eindelijk heb ik de twee films gefilmd! Omdat het regelen van een kookstudio niet is gelukt heb ik het thuis gefilmd. Ik heb gefilmd met een Nikon d600 en een Nikon d800 en alles belicht met twee redheads (bij gebrek aan ledpanels 😦 )

Op de bijgevoegde foto’s is hopelijk goed te zien hoe ik het een en ander heb aangepakt: De camera is op statief recht van boven en op de tafel een vierkant beeld met plakkertjes aangegeven, zodat ik niet buiten het kader zou filmen. Dat kader is trouwens eerst met live-view op m’n laptop bepaald. De twee lampen zijn ingesteld om een fris lichtje te geven: de een zacht van de achterkant en de andere harder tegen het plafond en de witte muur gebounced. Dit heb ik gedaan omdat ik zo min mogelijk schaduwen in beeld wilde. Alle props lagen binnen handbereik om me heen, zodat ik alles vlot kon filmen. De scripts had ik op de laptop naast me staan, zodat ik niet in de war zou raken tijdens het filmen. Deze zijn hieronder ook te lezen.

Toen alles ingesteld was en klaar stond kon het filmen beginnen. Dat ging redelijk vlot, en na zo’n 5 uur (inclusief kooktijd etc.) stond alles erop. Toen kon alles afgewassen worden en de slagroomsoesjes opgegeten!

Nu is alles aan het inladen en kan ik beginnen met de ruwe edits.

script-film-12

Geef een reactie

