Schetsen IF-1 concept 2&3

Ook de schetsen van de andere twee concepten zijn afgerond. Ik ben er best tevreden mee, en heb ook het idee dat de schetsen de gemaakte concepten versterken.

Aan de hand van alle gemaakte schetsen heb ik besloten het robot-idee uit te werken in een design.

De concepten die voor deze schetsen gebruikt zijn:

Virtual- en Augmented reality
Een trend die al gebruikt wordt maar nog redelijk in de kinderschoenen staat, is het gebruik van virtual- en augmented reality. Er bestaan bijvoorbeeld al ‘slimme’ paskamerspiegels, die een gedragen kledingstuk herkennen en de mogelijkheid geven in de spiegel de kleuren te veranderen, waardoor de klant meteen weet welke varianten van dat kledingstuk er bestaan en of deze bij hem of haar passen.

Met enige aanpassing, en eventueel een combinatie van de technieken welke hierboven genoemd zijn, kan dit concept een goede uitkomst bieden voor de etalages van flagshipstores. Voorbijgangers zouden voor de spiegel kunnen gaan staan, waarna er de keuze bestaat uit (vrijwel) de gehele collectie van dat moment. De camera herkent het model van de voorbijganger en kan daarop kleding laten zien. De voorbijgangers kunnen vervolgens hun ideale combi bedenken, waarbij er de mogelijkheid bestaat deze te kunnen halen in de winkel. Op deze manier wordt de aandacht van voorbijgangers niet alleen gewekt, maar ook vastgehouden.
Een goede bijkomstigheid van dit concept is, dat het ook mogelijk is de spiegels na sluitingstijd te gebruiken, wat er voor zal zorgen dat de voorbijganger later weer terug komt.
Tegenwoordig werken de spiegels met een touch screen, maar dat is niet handig door een etalageruit heen. De meest ideale oplossing hiervoor zou het gebruik van bewegingssensoren zijn die de beweging van de voorbijganger volgt waardoor deze de etalageruit niet aan hoeft te raken.

Schetsen:
+buitenkant
+detail buitenkant
+detail spiegel
+zicht vanuit winkel

 

Robots
Alle bovengenoemde concepten zullen hoogstwaarschijnlijk veel geld gaan kosten en daarom alleen in de flagshipstores gebruikt kunnen worden. Daarnaast moet er altijd extra aandacht worden besteed aan het creëren van de content om te kunnen laten zien.
Een optie om dit te omzeilen en om een concept te creëren dat te gebruiken is in álle winkels, zal toch neerkomen op het laten zien van de huidige collectie. Om op een bijzondere manier de aandacht van de voorbijganger te kunnen trekken, kunnen er robotmannequins door de etalages lopen. Deze kunnen de voorbijgangers laten zien welke collectie er op het moment is, en hoe deze er uit ziet wanneer deze gedragen wordt. Op deze manier kan de originele modeshow worden nagebootst in de etalages. Met het gebruik van props, zoals dat tegenwoordig ook al gebeurt, kan de beleving compleet worden gemaakt.
Deze robots zijn een ideale oplossing om voor klantenbinding te zorgen, door ze bijvoorbeeld ‘bestuurbaar’ te maken met de TH-app. Hierop zouden mensen bijvoorbeeld kunnen stemmen op een style van de dag, week of maand en zo de volgende modeshow kunnen bepalen. Daarbij kunnen app-gebruikers de robots poses na laten doen van foto’s of films die ze ingestuurd hebben via de app.

Schetsen:
+Buitenkant etalage
+detail robot =verschillende soorten robots (man + vrouw)
+detail app
+robots in reeds ingerichte etalage (detail)

 

56789101112

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s