Bezoek Atak 1

Op donderdag 1 december zijn we uitgenodigd bij Atak om met Susan en Sigrid te praten over de opdracht. Ook hebben ze ons een rondleiding door het gebouw gegeven zodat we een beeld hebben van hoe alles er uit ziet en waar de vrijwilligers werken.
Hierbij waren, naast Daan en mij, ook nog drie andere studenten en Rob Nijland aanwezig.

 

Het probleem: Atak heeft momenteel 200 vrijwilligers, maar dat zijn er te weinig. Daarom zijn ze op zoek naar nieuwe vrijwilligers. Het liefst willen ze vrijwilligers die aansluiten bij de doelgroep: jongeren en studenten. Echter, jongeren en studenten zijn niet op zoek naar vrijwilligerswerk want ze willen liever een betaalde baan.
Atak wil de jongeren en studenten toch overhalen vrijwilligerswerk te doen, omdat ze ook veel voordelen bieden. Vrijwilligers krijgen muntjes, toegang tot activiteiten, korting bij het wilminktheater, op dinsdagavond toegang tot het vrijwilligerscafé en natuurlijk een heleboel trainingen voor bijvoorbeeld de horeca en leidinggevende functies. Tegenwoordig gaat de werving nog via posters, maar daar willen ze graag verandering in brengen.

Het idee: Susan en Sigrid zijn erg gecharmeerd van de reclamevideo van Young Capital. Ze willen dan ook een vlotte, vernieuwende video die ze kunnen inzetten op social media en hun eigen website.

 

Vragen
Daan: Er zijn meerdere functies waar jullie vrijwilligers voor zoeken. Richten we ons alle drie op één onderwerp, of allemaal op allemaal?
Susan: Dan moet het wel op elkaar worden afgestemd. Sigrid: Ik denk dat dat niet zo veel uit maakt. Het kan ook herkend worden aan de vormgeving. Het maakt dus niet uit welke je kiest.

Daan: Is er dan een styleguide?
Susan: Ja, ik stuur iedereen templates, lettertype en logogebruik toe. Kleurcodes bestaan er nog niet, die zijn ze juist aan het loslaten in de nieuwe huisstijl. Donkerdere kleuren met witte letters (diapositief) zijn een pre voor posters, maar in de film maakt ook dat niet zo veel uit.

Rob: Maakt de lengte van de film uit?
Susan: Een teaser niet langer dan 15 seconden. De rest liefst niet langer dan 30 seconden tot een minuut.

Daan: waar wordt alles precies gedeeld?
Susan: Facebook, snapchat, instagram, eigen site, intern narrowcasting. We zijn aan het experimenteren met Atak tv op youtube.
Er wordt geen gebruik gemaakt van grote schermen, dus hoeft niet perse te draaien zonder geluid. Eventueel wel mee te nemen voor gebruik in de toekomst.

 

Overig
Muziek: bij gebruik eigen muziek Atak dj’s in de film kan er overlegd worden met de djs zelf. Externe bands zijn lastiger.

Film: Iemand heeft filmen ooit verpest bij Atak en Basic Grooves dus ze zijn daar huiverig voor geworden. Daarnaast is dat een erg donker feest dus moeilijk te filmen.
In scene zetten: Tijd en medewerking willen ze zeker bieden, graag zelfs. Filmen met figuranten als Atak gesloten is mag zeker.

 

Concept
Aan het einde van de rondleiding hebben Daan en ik nog even ons concept laten zien. Hier zijn ze zeker enthousiast over en willen waar nodig meewerken.

Volgende week donderdag kunnen we terug komen om het uitgebreide concepten en evt script te laten zien. ’s Avonds mogen we Atak binnen om te kijken wat de vrijwilligers zoal doen.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s