Filmen en regisseren bij Atak

Gisteren was het zo ver, we konden filmen bij atak!

Mijn taak was om alles zo soepel mogelijk te laten verlopen, dus dat heb ik gedaan. Allereerst heb ik een productieboek opgesteld. Hierin zijn een planning, checklist, shotlist, shotvolgorde, shotplans en het script te lezen. Het boekwerk heb ik twee keer uitgedraaid; één voor Daan en één voor mezelf. Daarnaast heb ik het script een aantal keer extra uitgedraaid voor de figuranten.
Aan de hand van het script heb ik eerder al een shotlist gemaakt. Na de shotlist heb ik de shotplans gemaakt: twee plattegronden waarin alle shots zijn getekend. Ze bevatten bijvoorbeeld enkele figuranten en camerastandpunten. De locatie van de redheads heb ik er niet op aangegeven. Daarna heb ik de shotlist opgedeeld in een shotvolgorde. Hierbij heb ik rekening gehouden met de verschillende locaties en de benodigdheden (stilstaande shots eerst). Als laatste heb ik de planning en checklist toegevoegd voor een duidelijke indeling van de dag.

De figuranten zijn vrienden en bekenden die we geschikt voor de film vinden. We hebben ze gevraagd de filmdag langs te komen en we hebben ze tevreden gehouden met een ruime keuze aan snacks en drinken.

Naast snacks en drinken hebben we nog veel meer spullen meegenomen. De camera en objectieven waarmee we alles hebben gefilmd zijn m’n persoonlijk eigendom. De rest van de gear hebben we gehuurd. We hebben gebruik gemaakt van 4 redheads met verschillende filters voor de belichting, een filmstatief en een slider voor de soepele en steady shots en natuurlijk een hele boel lichtstatieven en verlengkabels. Geluid opnemen is voor deze film niet nodig, dus daar hebben we geen aandacht aan besteed.

Alles verliep deze dag volgens de gemaakte planning. Als regisseur is alles soepel verlopen en we zijn tot nu toe erg blij met het resultaat!

Het productieboek is hier als pdf te zien.

Geef een reactie

